Thursday, January 22, 2009

Kuidas saada kuulsaks?



"Head isu" - sotsiaalreklaam kodutute olukorra teadvustamiseks 
(Vajalikud vahendid: kahvel, nuga, salvrätik ja hulgaliselt linna prügikaste)


Kõige kiirem lahendus on vist teha midagi crazyt. Aga sealjuures on mõistlik mitte huupi puusalt tulistada, vaid siiski hoolikalt läbi mõtelda ja planeerida.

SINA noorte jaanuarikuises reklaamiteemalises töötoas jagasid inspiratsiooni ja mõtteid suurepärased ja säravad noormehed –
 Heiki Urbala (Dreamers) ning Ahto Aaremäe (AGE McCann) Tallinnas ning Kair Käsper (Kuidas avastada Ameerika?) Viljandis.
Mees, pane tähele! Kasutad AXE deodoranti ja naised jooksevad su järgi kui hullud.

Kuidas oma tähelendu siis ikkagi planeerida? Mõned soovituslikud mõtted, mis mina töötubadest kokku miksisin ja kaasa võtsin (jajah, tegelikult on plaanis ka SINA poolt mõned säravamad ideeseemned ühel kaunil päeval mulda pista – vaatame, kas lähevad õitsele ;).

1. Tehke briif – kirjutage või joonistage, luuletage või näidelge. Aga mis peamine - mõtelge läbi, miks, kellele ja mis ajal soovite oma projekti reklaamida.
:) Kes on teie projekti
 sihtgrupp ehk kelleni tahate oma proektiga jõuda. Milline on tema päevarutiin (kus, mida ja millal teeb)?
:) Milline on reklaamtegevuse
 eesmärk (mis on oodatud tulemus)? Milline on suurim väljakutse selle saavutamisel?
:) Kui suur on teie reklaamtegevusele suunatud
 eelarve? 
:) Milliseid
 kanaleid soovite kasutada?

2. 
Leidke lahendusi, mida reklaamkampaanias kasutada. Rünnake aju nii mis mühiseb,soovitavalt grupis, soovitavalt hulljulgelt. Ideede tulistamise faasisi lülitage välja oma hästi arenenud kriitikameel, unustage ära, mis teised võivad arvata, ja laske fantaasial lennata. Soojenduseks võib mõtelda 100 ideed, mida kõike annab teha ühe väikese ümara lilla küünlaga.. Ning seejärel eeljooksudes leiab täiendavat abi, kui mõtelda 100 viisi, kuidas üht või teist asja/kohta/tegevust (nt vanu saapaid/ kooli WC'd/ Viru keskuses hängimist) saaks just teie projekti reklaamkampaanias kasutada. Ning siis olete juba täitsa kuumad, et igast ilmakaarest ideid lisada.

3. Lülitage sisse teatud annus kriitikameelt ja analüüsioskus ning 
selekteerige välja ideed, mis teostada plaanite. Hulljulgusega tasub ideid vürtsitada, aga mitte mõtlematult. Sest liialdamisega võib kasu asemel roohkemgi kahju teha.

4. Ajurünnaku tulemusi selekteerides kirjutage välja need tegevused, mis on plaanis teostada. Iga tegevuse juurde lisage:
:) 
Millal plaanite selle idee ellu viia?
:) 
Kes teie meeskonnast vastutab teostuse eest?
:) 
Milllised sammud sellele eelnevad, et soovitud tulemus saavutada?

Ja polegi vaja sadu tuhandeid kroone, et kuuslsus teid leiaks! Nii räägivad geriljamarketingi gurud. Tasub järgi proovida.

"Ära sõida purjus peaga" - poster, aga mitte tavaline (auto on "sodiks sõidetud" pubi wc kätekuivataja vastu). 

Ning mis veel - unista suurelt!
Kaja

1 comment:

BIRK said...

Kaja,

aitäh sissekande eest. Ma ikka jäin vist väga heast asjast ilma:)